7 juni 2018

Stiptheid station Noorderkempen drastisch gedaald sinds Beneluxtrein

 

Beneluxtrein station Noorderkempen

Sinds de Beneluxtrein langs station Noorderkempen rijdt, is de stiptheid van de verbinding Brecht- Antwerpen enorm gedaald. Voor de omslag was de stiptheid van de IC-trein bijna perfect, nadien is de gemiddelde stiptheid in de avondspits 67,5 % met een dieptepunt van 59%. Dat blijkt uit cijfers die wij opvroegen. Dit mag echt geen tweede Fyra-verhaal worden.

Sinds 9 april 2018 rijdt de Beneluxtrein via station Noorderkempen en sindsdien is de stiptheid drastisch verminderd. In de week van 19 april 2018 reed de IC-trein slechts voor 59% stipt tijdens de avondspits. Net op het moment dat de meeste reizigers thuis willen geraken. Dat is onaanvaardbaar. Doorheen de jaren is de stiptheid nog nooit zo laag geweest.

NMBS verklaarde in de krant te werken aan een oplossing. Zo wordt er een pendeltrein tussen Antwerpen en Brecht ingelegd wanneer de Beneluxtrein uitzonderlijk via Essen- Roosendaal rijdt in plaats van via station Noorderkempen. Niet alleen bij een aangepaste dienstverlening, maar ook bij afgeschafte Beneluxtreinen moet er een trein rijden tussen station Noorderkempen en Antwerpen. Anders staan deze reizigers weer in de kou. Nu de reizigers eindelijk elk uur een verbinding hebben naar Brussel en Breda, verdienen ze ook een stipte trein.

Lees hier het artikel in de Standaard van 7 juni 2018 en hier het online artikel op HLN.be

 

Categorie: 
 

Twitter

Privacyverklaring

De privacy van onze nieuwsbriefcontacten is belangrijk voor ons. Daarom hebben wij een privacyverklaring opgesteld.